آيا هر سوزشي بواسير است؟

درمان فوري شقاق با ليزر

آيا هر سوزشي بواسير است؟

۲۳ بازديد

چگونه بواسير را تشخيص دهيم – چگونه هموروئيد را تشخيص دهيم: روش هاي تشخيص بواسير در هر مرحله اي كه باشد، با كمك معاينه چشمي و فيزيكي و اگر نياز باشد آنوسكوپي، يعني مشاهده درون مقعد با دستگاه ويژه، انجام مي شود. در صورتي كه بيمار درد داشته باشد و التهاب بيروني در مقعد ايجاد شده باشد، بواسير خارجي است و اگر لخته هايي در كنار بالشتك هاي ايجاد شده وجود داشته باشد،

بواسير ترومبوزه يا لخته اي تشخيص داده مي شود. البته بايد ساير بيماريهاي نشيمنگاه مثل شقاق يا آبسه با معاينه دقيق رد شوند.

چگونه بواسير را تشخيص دهيم – چگونه هموروئيد را تشخيص دهيمروش هاي تشخيص بواسير در هر مرحله اي كه باشد، با كمك معاينه چشمي و فيزيكي و اگر نياز باشد آنوسكوپي، يعني مشاهده درون مقعد با دستگاه ويژه، انجام مي شود. در صورتي كه بيمار درد داشته باشد و التهاب بيروني در مقعد ايجاد شده باشد، بواسير خارجي است و اگر لخته هايي در كنار بالشتك هاي ايجاد شده وجود داشته باشد،

بواسير ترومبوزه يا لخته اي تشخيص داده مي شود. البته بايد ساير بيماريهاي نشيمنگاه مثل شقاق يا آبسه با معاينه دقيق رد شوند.

 

چگونه هموروئيد را تشخيص دهيم؟

اما در صورتي كه بواسير با درد و خونريزي در هنگام اجابت مزاج همراه باشد، تشخيص پزشك، بواسير داخلي خواهد بود. در موارد حادتر در هنگام اجابت مزاج زائده هايي از مقعد بيرون مي آيد. البته بايد توجه كنيد كه در برخي مواقع بيمار مي تواند بواسير داخلي و خارجي را به صورت يكجا داشته باشد.

چگونه بواسير را تشخيص بدهيم؟ روش هاي تشخيص بواسير

چگونه بواسير را تشخيص دهيم؟

چگونه بواسير را تشخيص دهيم؟ همانطور كه مي دانيد بواسير علائم و نشانه هاي مشخصي دارد. بيمار با كمي دقت در نشانه ها مي تواند خود بواسير را تشخيص دهد. البته اين تشخيص قطعي نيست و نشانه ها مي تواند از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد، پس نياز به تاييد پزشك متخصص اين بيماري است تا از جدي بودن بواسير مطمئن شويد.

مشاهده‌ خون در مدفوع يكي از نشانه هاي بازر بواسير و يكي از روش هاي تشخيص بواسير است. وقتي كه در اجابت مزاج هستيد ممكن است در كاسه توالت قطره هاي از خون را بر روي مدفوع خود مشاهده كنيد. مقدار اين خون در ابتدا كم است و اگر درمان مناسبي براي آن انجام نشود احتمال زياد شدن خونريزي وجود دارد. پزشك با معاينه دقيق مي تواند علت خونريزي را تشخيص دهد. برخي از مواقع علت خونريزي ناشي از بيماري هايي گوارشي است كه با آزمايش هاي خاصي تشخيص داده مي شود.

بيرون آمدن بالشتك و ضايعه ها از ناحيه مقعد نيز يكي از علائم شايع بواسير است كه به تشخيص بواسير كمك مي كند. اين بالشتك ها براثر التهاب رگها و تجمع خون در ناحيه مقعد ايجاد مي شوند و ظاهري خيلي زشت به مقعد مي دهند. هنگامي كه اين ضايعه هاي بدتركيب را در مقعد خود احساس كرديد بايد بدون هيچ خجالتي به پزشك مراجعه كنيد تا در زمان مناسب نسبت به درمان اقدام شود. اگر درمان را به تاخير بيندازيد ممكن است درد و عوارض بدتري را تجربه كنيد.

دردناك بودن بواسير نيز يكي از مواردي است كه مي تواند به شما كمك كند تا از بواسير داشتن خود باخبر شويد و با مراجعه به پزشك از آن مطمئن شويد. زياد نشستن و ايستادن باعث فشار آمدن به ناحيه ركتوم شما مي شود. پس هر گونه دردي را در اين ناحيه تجربه كرديد هر چه زودتر خود را به پزشك برسانيد.

خارش مقعد و بيرون آمدن ترشح هاي لزج و دفع ناقص مدفوع نيز از مواردي هستند كه مي توانند به شما در روش هاي تشخيص بواسير كمك كنند.

آزمايشات مربوط به تشخيص بواسير

آزمايشات مربوط به تشخيص بواسير

آزمايشات مربوط به تشخيص بواسير با معاينه فيزيكي شروع و با روش هاي آزمايشگاهي دقيق تر مي شود. پزشك شما ناحيه مورد نظر را معاينه فيزيكي مي كند و ممكن است اين كار را با كمك يك دستكش روغني يا يك وسيله ديگر انجام دهد. آنوسكوپ از يك لوله توخالي روشن تشكيل شده كه امكان معاينه چند اينچي داخل ركتوم را به پزشك مي دهد. عملكرد پروكتوسكوپ نيز همانند آنوسكوپ است با اين تفاوت كه پزشك با آن مي تواند ناحيه بيشتري از داخل ركتوم را معاينه كند.

براي پيدا كردن بواسير داخلي، ممكن است نياز به آزمايش هاي ديگري داشته باشيد كه پزشك به شما اطلاع مي دهد. همچنين در شرايط خاصي كه داراي خونريزي مقعدي هستيد نيز نياز به آزمايش هاي مختلف است.

پزشك با سيگموئيدوسكوپي، كه يكي از روش هاي تشخيص بواسير است، مي تواند روده كوچك يا سيگموئيد را معاينه دقيق كند و با كمك كولونوسكوپي كل روده بزرگ را مورد معاينه قرار مي دهد. هر دوي اين دستگاه ها از يك لوله منعطف تشكيل شده اند كه امكان مشاهده داخل ركتوم را به پزشك مي دهد. پزشك با معاينه دقيق خواهد توانست علائم بواسير را به صورت دقيق تري بررسي كند و تشخيص درستي از بيماري به شما بدهد.

همچنين اشعه ايكس باريم نيز مي تواند تمامي قسمت هاي دروني روده و كولون شما را نشان دهد. ابتدا اشعه ايكس باريم به ناحيه مورد نظر تابانده مي شود و سپس تكنسين با كمك اين پرتوهاي X تابيده شده، كل دستگاه گوارش و معده شما را بررسي مي كند.

چگونه بواسير را تشخيص بدهيم؟

آيا هر سوزشي بواسير است؟

آيا هر سوزشي بواسير است؟ اين سوالي است كه ذهن بسياري از بيمارها را درگير مي كند. درست است كه بواسير با سوزش و خارش زيادي همراه است و در برخي موارد اين سوزش به حدي است كه بيمار نمي تواند آن را تحمل كند. اين درد زياد و سوزش هاي بيش از اندازه، اكثر بيماران را نگران مي كند. اما بايد توجه كنيد كه خطرناك نيست.

با اين حال خيلي از بيمارها مي ترسند كه اين دردها و سوزش ها نشانه بيماريهاي ديگر مثل سرطان مقعد و سرطان روده بزرگ باشد. براي اينكه از اين موارد مطمئن شويد بهتر است بعد از احساس سوزش در مقعد به پزشك مراجعه كنيد تا تشخيص درستي از علت سوزش داده شود. يا مي توانيد با سايت دكتر درد كه براي مشاوره به شما در سايت drdard.ir ثبت شده است ارتباط برقرار كنيد و هر گونه نگراني و سوال خود را با آن در ميان بگذاريد.

خارش و سوزش مقعدي در همه افراد و در هر بازه سني مي تواند اتفاق بيفتد. اما در بيشتر مواقع علت اين سوزش ها به خاطر موارد ديگري است كه از شخصي به شخص ديگر متفاوت است، پس در جواب اين سوال كه آيا هر سوزشي بواسير است؟ مي توانيم بگوييم كه هر سوزشي نمي تواند علت بواسير باشد. در برخي موارد تحريك هاي پوستي مانند مصرف صابون هاي بهداشتي عامل اين سوزش هاست و در برخي موارد زخم هاي عميق مقعدي، انتقال بيماري هاي عفوني جنسي و انگلي، بيماري هاي درون بدن مانند التهاب روده يا غده هاي لنفاوي يا ديابت و غيره و استفاده از داروهاي حساسيت زا يا استفاده از مواد غذايي تند مي تواند دليل اين سوزش ها باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.