عمل جراحي بواسير چه معايبي دارد؟

درمان فوري شقاق با ليزر

عمل جراحي بواسير چه معايبي دارد؟

۳۰ بازديد

معايب جراحي بواسير با نظارت پزشك قابل رفع هستند و جاي نگراني ندارند فقط بايد بعد از جراحي تمامي موارد مشكوك را زيرنظر داشته باشيد و آنها را به پزشك معالج خود گزارش دهيد. روش درماني جراحي بواسير يك روش درماني متداول و امن است. با اين حال، هر جراحي داراي برخي عوارض و معايب است كه در اين مورد مي توان به موارد زير اشاره كرد. خونريزي عفونت واكنش به بيهوشي ممكن است بعد از عمل به خاطر تورم يا اسپاسم عضلاني دچار مشكل شويد. اگر عضله يا اسفنكتر مقعدي شما در حين جراحي آسيب ديده باشد، ممكن است بي اختياري مدفوع داشته باشيد و نتوانيد گاز معده و مدفوع خودتان را كنترل كنيد.

 

عمل جراحي بواسير, هزينه جراحي بواسير, عمل جراحي بواسير چگونه است, عوارض جراحي بواسير يا هموروئيد همه اين ها را اينجا با هم بررسي مي كنيم. عمل جراحي بواسير راهي مطمئن و تمام كننده براي خلاص شدن از درد و ناراحتي بواسير است. در برخي افراد، ديگر روش هاي رعايت يك رژيم غذايي سالم و تغيير سبك زندگي و استفاده از داروهاي بدون نسخه، براي درمان بواسير كافي نيستند. بواسير و هموروئيد آنها به مرحله اي رسيده كه ديگر با اين روش ها التيام نمي يابد و نياز به روش هاي پزشكي دارند.
معايب جراحي بواسير با نظارت پزشك قابل رفع هستند و جاي نگراني ندارند فقط بايد بعد از جراحي تمامي موارد مشكوك را زيرنظر داشته باشيد و آنها را به پزشك معالج خود گزارش دهيد. روش درماني جراحي بواسير يك روش درماني متداول و امن است. با اين حال، هر جراحي داراي برخي عوارض و معايب است كه در اين مورد مي توان به موارد زير اشاره كرد. خونريزي عفونت واكنش به بيهوشي ممكن است بعد از عمل به خاطر تورم يا اسپاسم عضلاني دچار مشكل شويد. اگر عضله يا اسفنكتر مقعدي شما در حين جراحي آسيب ديده باشد، ممكن است بي اختياري مدفوع داشته باشيد و نتوانيد گاز معده و مدفوع خودتان را كنترل كنيد.
غلب بواسيرها بدون نياز به درمان و به طور خود به خود بعد از يك يا دو هفته بهبود ميابند. اما اگر بهبود نيافت بنابر نظر پزشك معالج و نيز شرايط بيمار، نياز به مداخله ي جراحي مطرح خواهد شد. توجه داشته باشيد هيچ اقدام درماني ( اعم از دارويي و جراحي ) نمي تواند از عود مجدد بواسير جلوگيري كند مگر اينكه تغييرات مورد نظر را در رژيم غذايي خود بدهيد ، ورزش منظم را فراموش نكنيد، در صورت داشتن اضافه وزن از وزن خود بكاهيد و خود را به داشتن اجابت مزاج منظم عادت دهيد.
روش هاي جراحي بواسير
• برش هموروئيد (Excisional hemorrhoidectomy) جراحي و برش هموروئيد است كه عمدتاً تنها زماني استفاده مي‌شود كه وضعيت هموروئيد بسيار وخيم است. در اين روش بيمار پس از انجام عمل جراحي درد بسيار زيادي را تجربه مي‌كند و معمولاً ۲ تا ۴ هفته طول مي‌كشد تا بهبود يابد. اما در دراز مدت كساني كه داراي هموروئيد درجه ۳ هستند و با اين روش درمان شده‌اند، شرايط بهتري نسبت به افرادي دارند كه با روش رگ بندي با طناب لاستيكي درمان شده‌اند. اين روش توصيه شده براي افرادي است كه داراي هموروئيد خارجي ناشي از لخته خون در صورتي كه ظرف مدت ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت انجام شود. پماد گليسريل تري نيترات هم براي افرادي كه داراي درد هستند و هم افرادي كه در حال بهبود هستند، مفيد است.
• درمان سرخرگ زاديي هموروئيدي در سراسر مقعد به روش داپلر روشي تقريباً هجومي است كه با استفاده از داپلر فراصوتي محل دقيق ريزش دروني خون سرخرگي را شناسايي مي‌كند. اين سرخرگ‌ها سپس به هم متصل مي‌شوند و بافت پرولابه شده بخيه مي‌شود و به حالت نرمال برمي گردد. ميزان بازگشت در اين روش اندكي بالاتر است اما مشكلات و عوارض آن در مقايسه با هموروئيدكتومي كمتر است.
•  هموروئيدكتومي اصلي كه به عنوان هموروئيدوپكسي بسته نيز شناخته مي‌شود روشي است كه در آن قسمت عمدهٔ بافت هموروئيدي كه به صورتي غيرعادي بزرگ شده است برش داده مي‌شود و سپس مابقي بافت هموروئيدي به جاي طبيعي خودش برگردانده مي‌شود. اين عمل معمولاً درد كمتري دارد و در مقايسه با برش كامل هموروئيد، زودتر بهبود مي‌يابد. اما در اين روش شانس برگشت علائم هموروئيدي بيشتر از روش رايج همورئيدكتومي است و بنابراين معمولاً اين عمل به بيماراني كه دچار هموروئيد درجه ۲ يا ۳ هستند توصيه مي‌شود.
پس از جراحي چه مدت نياز به بستري خواهد بود؟
بين 1 تا 2 روز.
پس از جراحي چند روز بايد در آب ولرم نشست؟
به مدت حداقل ده روز، سه يا چهار بار در هر روز و هربار پانزده دقيقه ، بلافاصله بعد از دفع مدفوع و شست و شوي خود، در لگن آب گرم بنشينيد. در لگن بايد به قدري آب بريزيد كه ناحيه مقعد شما را بپوشاند.
مفهوم جواب پاتولوژي چيست؟
در حين جراحي هر گونه نسجي كه از بدن برداشته شود بايد به آزمايشگاه فرستاده شود تا از نظر بدخيمي مورد آزمايش واقع شود ونيز تشخيص مورد تائيد قرار گيرد كه اين كار در آزمايشگاه پاتولوژي صورت مي گيرد و جواب آن حدود دو هفته بعد از عمل آماده ميشود.

آيا بخيه محل عمل بايد خارج شود؟
معمولا نخي كه براي عمل جراحي شما مورد استفاده قرار مي گيرد از نوع قابل جذب است و نيازي به خارج كردن آن نيست.
علائم هشدار دهنده براي مراجعه زودهنگام به پزشك چيست؟
در صورت مشاهده هر كدام از علائم زير بعد از عمل جراحي به پزشك خود مراجعه نماييد: درد شديد ، خونريزي شديد، تب ، لرز و يا تعريق .
چند روز بعد از عمل مي توان حمام رفت؟
24 تا 48 ساعت بعد از عمل ميتوانيد به حمام برويد.
پس از ترخيص به چه داروهايي نياز است؟
بسته به نظر جراح، مسكن و آنتي بيوتيك براي شما تجويز ميشود.
عوارض جراحي هموروئيد (عوارض جراحي بواسير)
خون ريزي
عفونت
تنگي مقعد
احتباس ادراري
بي اختياري مقعد
5/2 سانتي‌متر انتهايي كولون (روده بزرگ) كانال مقعدي ناميده مي‌شود. كانال مقعدي با شبكه‌اي از وريدهاي كوچك كه درست زير پوست هستند، پوشيده مي‌شود. فعاليت‌هاي معيني، از قبيل زور زدن براي بيرون راندن مدفوع (بخصوص موقع يبوست) يا نشستن طولاني مدت، ممكن است باعث بزرگي اين وريدها بشود.
اين وريدهاي بزرگ شده لايه‌هاي متورم بافتي را درست مي‌كند كه ما آنها را بواسير مي‌ناميم. مدفوع سخت ممكن است بواسير را بيشتر تحريك كرده و آنها رااز كانال مقعدي بيرون براند.
انواع بواسير
دون وع بواسير ممكن است ايجاد شود:
بواسير خارجي:
ديده و احساس مي‌شود (مانند لايه‌هاي نرمي بيرون از مقعد جايي كه روده بزرگ باز مي‌شود) آنها به ندرت باعث درد مي‌شوند مگر اين كه لخته خوني داخل آنها شكل بگيرد. كه در اين صورت مي‌توانند باعث درد ناگهاني و شديد شوند.
بواسير داخلي:
به طور شايع به صورت خوشه‌هايي اطراف ديواره كانال مقعدي واقع مي‌شوند. بواسير ممكن است بعضي اوقات به بيرون گسترش يابد. معمولاً بدون درد است. ولي مي‌تواند خونريزي كند و يا موجب ترشح موكوس (بلغم) شود. مسايل ديگري ممكن است علايمي شبيه به علايم بواسير ايجاد كنند.  اين مطلب رو بخوانيد: معرفي سايت هاي درمان بواسير و هموروئيد با ليزر. يك شقاق (ترك خوردگي كانال مقعد كه بايد از بواسير افتراق داده شود) ممكن است خودش را در كانال مقعدي ظاهر كند و باعث درد و خونريزي شود.
هموروئيدهاى داخلى از نظر شدت علائم به چهار درجه تقسيم مى شوند:
درجه اول: خونريزى بدون بيرون زدگى.
درجه دوم: خونريزى همراه بيرون زدگى كه خودبه خود جا مى‌رود.
درجه سوم: خونريزى به همراه بيرون زدگى كه با دست جا مى‌رود.
درجه چهارم: خونريزى به همراه بيرون زدگى كه با دست جا نمى‌رود.
هموروئيدهاى خارجى معمولاً به صورت يك برجستگى خارجى در بيرون ناحيه مقعد قرار داشته و اكثراً با درد و تورم همراه هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.