درمان خانگي بواسير

درمان فوري شقاق با ليزر

درمان خانگي بواسير

۲۴ بازديد

پيش از هر چيز، همه‌ي ما بواسير يا هموروئيد داريم. آنها فقط بالشتك‌هاي وريدي در اطراف مقعد هستند. در واقع داشتن آنها خبر خوبي است، زيرا بدون آنها ممكن است مدفوع بي‌اختيار از مقعد بيرون بريزد. اين چيزي است كه حداقل تئوري مي‌گويد. خبر بد آن است كه تقريبا نيمي از مردم در برهه‌اي از زندگي‌شان دچار هموروئيدهاي ناسالم مي‌شوند اما خبر خوب آن است كه با استفاده از درمان‌هاي خانگي طبيعي مي‌توان به درمان بواسير يا هموروئيد پرداخت يا از ايجاد و بروز آن جلوگيري كرد. در اين نوشتار از ۴۹ درمان خانگي بواسير يا هموروئيد كه بسيار موثر هستند بحث مي شود.

پيش از هر چيز، همه‌ي ما بواسير يا هموروئيد داريم. آنها فقط بالشتك‌هاي وريدي در اطراف مقعد هستند. در واقع داشتن آنها خبر خوبي است، زيرا بدون آنها ممكن است مدفوع بي‌اختيار از مقعد بيرون بريزد. اين چيزي است كه حداقل تئوري مي‌گويد. خبر بد آن است كه تقريبا نيمي از مردم در برهه‌اي از زندگي‌شان دچار هموروئيدهاي ناسالم مي‌شوند اما خبر خوب آن است كه با استفاده از درمان‌هاي خانگي طبيعي مي‌توان به درمان بواسير يا هموروئيد پرداخت يا از ايجاد و بروز آن جلوگيري كرد. در اين نوشتار از ۴۹ درمان خانگي بواسير يا هموروئيد كه بسيار موثر هستند بحث مي شود.

 

 

بواسير (هموروئيد) چيست؟

بواسيرها يا هموروئيدها رگ‌هاي خوني هستند كه در عضلات ديواره‌هاي مقعد و ركتوم (راست‌روده) قرار گرفته‌اند. اين رگ‌ها به طور كلي در قالب توده، غده يا بالشتكي از بافت در كانال مقعد مشخص مي‌شوند. تورم هموروئيد ممكن است هنگامي رخ دهد كه فشار زياد باشد در نتيجه رگ‌هاي كوچك متورم شده و از خون پر مي‌شوند.

 

چرا بواسير اتفاق مي‌افتد؟

واژه”بواسير” براي اشاره به اختلال هموروئيد متورم و ملتهب استفاده شده‌است. اين اختلال توسط يك توده‌ي سخت در كانال مقعد توصيف مي‌شود و با درد، خارش و خونريزي همراه است.

 

علائم آن شامل تورم، خارش، خونريزي، سوزش و درد است. نه، اصلا وضعيت راحتي نيست. اما مطمئن شويد آن را به درستي تشخيص دهيد. به خودي خود بي‌خطر است اما مطمئنا نمي‌خواهيد آن‌ را با شرايط– خطرناك‌تر- ديگري اشتباه بگيريد زيرا وجود خون در مدفوع يكي از نشانه‌هاي هشداردهنده‌ي سرطان روده است.

 

اين وضعيت ممكن است بر اثر زور زدن طي حركات روده يا فشار زياد بر آنها طي دوران بارداري ايجاد شود. هموروئيد ممكن است درون ركتوم باشد (هموروئيد داخلي) يا زير پوست اطراف مقعد ايجاد شود (هموروئيد خارجي).

 

درمان بواسير با روش هاي خانگي

براي رفع بواسير يا هموروئيد چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد؟ خب، كارهايي هست كه به بهبود وضعيت‌تان كمك مي‌كند. در ادامه ۴۹ بهترين درمان خانگي بواسير يا هموروئيد  آمده است.

 

۱. به فيبر فكر كنيد

ابتلا به هموروئيد بيش‌تر به خاطر سبك زندگي‌مان اين‌قدر در غرب رايج است، پس مي‌توانيد با مراقبت از خود شروع كنيد.

 

تغيير رژيم غذايي، ورزش، نوشيد آب فراوان، و كاهش استرس نه تنها به هموروئيد بلكه به سلامت عمومي‌تان هم كمك مي‌كند.

 

اگر مي‌خواهيد با يبوست، يكي از دلايل اصلي ايجاد اين مشكل، خداحافظي كنيد بايد فيبر را ملكه‌ي ذهن‌تان كنيد. سبزيجات خام و ميوه‌ها فيبر شما را تامين مي‌كنند اما همواره بايد آنها را با اضافه كردن بذر كتان يا سبوس اسفرزه تكميل كنيد. مي‌توانيد روزتان را مخلوط آب و يك قاشق چايخوري اسفرزه شروع كنيد كه آن مقدار فيبر اضافه را به شما مي‌رساند.

 

۲. آن را تميز و خشك كنيد

از صابون‌هاي غيرملايم براي تميز كردن ناحيه‌ي مقعدي خود استفاده نكنيد. به جز صابون‌هاي كاملا طبيعي، بقيه به دليل داشتن مواد شيميايي مي‌توانند باعث سوزش شوند. آب خالي بهترين گزينه است. و بعد آن را به آرامي اما به صورت كامل خشك كنيد.

 

مطلب مرتبط : اين خوراكي‌ها هموروئيد  را وخيم مي‌كنند

 

۳. سركه سيب

مواد طبيعي گوناگوني وجود دارند كه مي‌توان براي تسكين و التيام ناحيه‌ي دردناك استفاده كرد. استفاده از سركه‌ي سيب (اي‌سي‌وي) – اكسير بين تمام درمان‌هاي خانگي- را امتحان كنيد. تنها يك گلوله پنبه را به آن آغشته كنيد و به ناحيه‌ي مقعدي بزنيد. اين كار به التهاب و بهبود علائم كمك مي‌كند. هم‌چنين مي‌توانيد مخلوط سركه‌ي سيب و عسل را امتحان كنيد زيرا اين تركيب مي‌تواند سلامت گوارشي‌تان را بهبود بخشيده و از يبوست جلوگيري كند.

 

درمان طاسي سر, سركه سيب

 

از نارون كوهي، هامامليس ويرجينيانا، به صورت موضعي، به شكل كرم، مايع يا كمپرس استفاده كنيد. برگ‌ها و پوسته‌ي اين گياه از دوران باستان به عنوان درماني براي هموروئيد مورد استفاده بوده است.

 

اين گياه به كاهش خونريزي و تسكين درد، خارش و تورم كمك مي‌كند.

 

مي‌توانيد پد‌هايي را بخريد كه از پيش به نارون كوهي آغشته شده‌اند. يا بهتر آن كه نارون كوهي خالص را با استفاده از يك گلوله پنبه به ناحيه‌ي آسيب‌ديده بزنيد. براي خنك كردن ناحيه مي‌توان آلوئه‌ورا نيز اضافه كرد.

 

گزينه‌ي مسكن ديگر آن است كه با غوطه‌ور ساختن خود حمام آب‌گرم بگيريد – چند فنجان نارون كوهي به /اب اضافه كنيد، سپس تا زمان برطرف شدن ناراحتي در ان غوطه‌ور شويد. نارون كوهي يك گياه دارويي چند منظوره است كه براي شرايط گوناگون به صورت موضعي استفاده مي‌شود. هم‌چنين مي‌توانيد چند قطره عصاره‌هاي مخصوص هموروئيد به آب اضافه كنيد.

 

مطلب مرتبط : اسهال: ۱۵ درمان خانگي اسهال بدون استفاده از دارو

 

۴. بوچرز بروم (كوله خاس)

علارغم نام خشن‌اش اين گياه رگ‌ها را تقويت و تنگ مي‌كند و به عنوان يك منقبض‌كننده‌ي عروق كه رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و يك ضد التهاب استفاده مي‌شود. عصاره‌ي آن را مي‌توان به شكل كپسول يا چايي مصرف كرد كه كمي تلخ است، پس مطابق ميل‌تان آن را با عسل شيرين كنيد.

 

۵. چمباتمه بزنيد!

هنگام مسافرت در آسيا با دستشويي‌هاي تخت آشنا شدم. وقتي از تمام فوايد سلامتي چمباتمه زدن به جاي نشستن روي توالت فرنگي مطلع شدم به آن علاقه‌ي بيش‌تري پيدا كردم.

 

يكي از فوايد ان جلوگيري از هموروئيد است، چون زور كم‌تري مي‌زنيد. مي‌دانستيد در كشورهايي كه مردم هنگام دستشويي رفتن چمباتمه مي‌زنند مشكلات هموروئيد تقريبا وجود ندارد؟ از آن‌جايي‌كه اصلاح توالت – يا حتي جابه‌جايي خانه- ممك است كمي غيرعملي باشد، باز هم مي‌توانيد در صورت امكان چمباتمه زدن را امتحان كنيد زيرا اين كار طبيعي‌ترين راه باز كردن روده‌ها است و بسياري فوايد سلامتي ديگر نيز دارد!

 

از پيشنهادات بالا يك يا چند عدد را براي رفع بواسير يا هموروئيد امتحان كنيد و ببينيد كدام يك براي شما بهتر عمل مي‌كند.

 

مطلب مرتبط : ۱۶ درمان خانگي يبوست

 

۶. از مُلين‌ها استفاده نكنيد

اگر دچار يبوست هستيد و براي سهولت در دفع نياز به كمك داريد، استفاده از ملين‌ها آخرين راهي است كه بايد به آن متوسل شويد.

 

۷. آب فراوان بنوشيد

نياز به نوشيدن آب زياد يكي از نيازهاي بي‌نهايت مهم زندگي آدم‌ها است. هر آدم بايد روزانه ۳ تا ۴ ليتر آب بنوشد. هميشه بايد دستگاه گوارش را تر و تميز نگاه داشت. فيبر غذايي در دستگاه گوارش‌مان به آب زيادي نياز دارد كه در صورت كمبود آب، باعث خشك شدن مدفوع مي‌شود. لطفا هرگز مصرف نوشيدني‌هاي الكلي و كافئين‌دار را جزء مصرف آب روزانه‌تان به حساب نياوريد. در واقع، اين‌گونه نوشيدني‌ها ادرارآور هستند و باعث خالي شدن بدن از آب مي‌شوند.

 

درمان خانگي بواسير ۸: آب نارگيل بنوشيد

گوشت نارگيل خواص نارگيل

 

بر اساس پژوهش‌ها، نوشيدن روزي دو بار آب نارگيل نارس براي درمان خونريزي‌هاي هموروئيدي بسيار موثر است. آب نارگيل جادو مي‌كند؛ حتي اگر هموروئيد كهنه و سرسختي داشته باشيد. نگران عوارض جانبي‌اش هستيد؟ بايد بگوييم مصرف آب نارگيل هيچ عارضه‌ي جانبي ندارد.

 

درمان بواسير ۹: از ضماد استفاده كنيد

براي اين‌ كار مي‌توانيد از گوشته‌ي داخل برگ‌هاي آلوئه‌ورا يا از پمادهاي موضعي موجود در داروخانه‌ها استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد از شياف نيز استفاده نماييد، البته خيلي اندك. توصيه مي‌شود فقط هفته‌اي يك بار از شياف استفاده كنيد.

 

مطلب مرتبط : ۷ ملين طبيعي كه يبوست را از شما دور مي‌كنند

 

۱۰. هنگام دفع به خودتان فشار اضافه نياوريد

فقط هنگامي به دستشويي برويد كه واقعا به دفع مدفوع نياز داشته باشيد؛ در غير اين صورت، از نشستن‌هاي غيرضروري و آوردن فشار اضافه به خود اجتناب كنيد. اين كار فقط باعث افزايش خونريزي هموروئيد مي‌شود.

 

۱۱. هنگام احساس دفع به سرعت به دستشويي برويد

هر وقت احساس دفع به شما دست مي‌دهد بايد به سرعت براي اجابت مزاج به دستشويي برويد. اين دقيقا مناسب‌ترين لحظه براي رفتن به دستشويي است. اگر زمان آن بگذرد، مدفوع داخل روده به تدريج شروع به خشك شدن مي‌كند، زيرا قسمت انتهايي دستگاه گوارش دائما در كار جذب آب مدفوع است. اگر مي‌خواهيد خودتان را از خونريزي‌هاي هموروئيد نجات دهيد، بايد كاملا از بروز چنين اتفاقي جلوگيري كنيد.

 

۱۲. پياده‌روي كنيد

درمان بواسير

 

براي آن‌كه دستگاه گوارش سالم‌تر و كارآمدتري داشته باشيد، به طور مرتب پياده‌روي كنيد. دستگاه گوارش ضعيف باعث مي‌شود فرايند دفع به خوبي صورت نگيرد.

 

۱۳. مرتبا ورزش كنيد

علاوه بر پياده‌روي‌هاي طولاني، همه‌ي افراد به ويژه آن‌هايي كه از بواسير ( هموروئيد ) رنج مي‌برند بايد ورزش سبك نيز را به برنامه‌ي كارهاي روزانه‌شان اضافه كنند. اين كار براي داشتن دستگاه گوارش خوب و سالم بسيار ضروري است. بي‌توجهي يا تنبلي را كنار بگذاريد، و به جاي متوسل شدن به انواع داروهايي كه ممكن است عوارض جانبي داشته باشند، راه ورزش را در پيش بگيريد.

 

۱۴. آب آلوورا بنوشيد

آب آلووراي تازه بنوشيد، يا حداقل از نوشيدني‌هاي آماده‌ي آلوئه‌ورا استفاده كنيد. حداقل ميزان مورد نياز روزانه‌تان ۴ قاشق غذاخوري است.

 

۱۵. نشستن در وان حاوي جوشانده‌ي پوست درخت بلوط

يكي از شگفت‌انگيزترين و موثرترين راه‌هاي درمان خانگي بواسير (هموروييد)  نشستن در وان حاوي جوشانده‌ي پوست درخت بلوط است. كمي پوست درخت بلوط را در حدود ۲ ليتر آب بجوشانيد؛ آن را از روي حرارت برداريد و بگذاريد حدود نيم ساعت بماند. اكنون حدود ۵ ليتر آب ديگر را نيز گرم كنيد و به همراه جوشانده‌ي پوست درخت بلوط در وان يا يك تشت بريزيد؛ و سپس در آن بنشينيد به طوري كه نشيمن‌گاه‌تان كاملا در آب باشد. ۳۰ تا ۴۰ دقيقه در همان حالت بمانيد. در ظرف يك روز، نتيجه‌اش را خواهيد ديد.

 

۱۶. سير

تعدادي سير را له كنيد و در مقدار اندكي آب بريزيد. سپس پنبه‌اي را به آن‌ آغشته كنيد و مستقيما روي محل مورد نظر قرار دهيد.

 

۱۷. وزن‌تان را كاهش دهيد

فشار وزني كه همه جا همراه‌تان حمل مي‌كنيد، در ناحيه‌ي اطراف مقعدتان متمركز است. به علاوه، هر قدر چربي‌ها و چين و چروك‌هاي اطراف مقعد بيش‌تر شوند، مواظب از اين ناحيه و رعايت بهداشت آن دشوارتر مي‌شود.

 

۱۰ سالم‌ترين خوراكي‌ براي كاهش وزن و چربي‌سوزي

 

۱۸. نشستن در آب گرم

به آن سيتز بث (sitz bath) هم مي‌گويند كه از واژه‌ي آلماني “‌sitzen‌”‌ به معني نشستن مي‌آيد. چيز پيچيده و عجيب‌وغريبي نيست. فقط كافي است نشيمن‌گاه‌تان را در ظرف آب گرم بگذاريد؛ يعني حدود ۲۰ دقيقه در آب گرم بنشينيد تا گرما بواسير (هموروئيدتان) را درمان دهد. گرماي آب باعث پاكسازي آن ناحيه از لخته‌هاي خوني مي‌شود. براي اين كار مي‌توانيد از تشت‌هاي معمولي استفاده كنيد يا وسيله‌ي مخصوص اين كار را تهيه نماييد كه موقتا روي توالت فرنگي‌تان نصب مي‌شود. بهتر است اين كار را روزي سه بار و فقط بعد از هر بار اجابت مزاج انجام دهيد.

 

۱۹. كمپرس گرم

اگر به هر دليل نمي‌توانيد در آب گرم بنشينيد، روش بسيار ساده‌ي ديگري براي گرم كردن آن ناحيه وجود دارد. مقداري آب گرم تهيه كنيد، حوله‌ي كوچك و تميزي را در آب گرم فرو ببريد، آن را كاملا بچلانيد و تا وقتي هم‌چنان گرم است روي ناحيه‌ي مورد نظر بگذاريد. اين كار را تا حدود ۲۰ دقيقه تكرار كنيد. سپس اجازه دهيد رطوبت آن ناحيه كاملا خشك شود.

 

۲۰. كمپرس سرد

برخي از مبتلايان به هموروييد  يا بواسير با گذاشتن كمپرس سرد در ناحيه‌ي مقعد احساس آرامش مي‌كنند. مي‌توان به راحتي در خانه كمپرس سرد تهيه كرد. آن را بايد حدود چند دقيقه روي ناحيه‌ي مورد نظر قرار دهيد. اين كار تورم و درد را كاهش مي‌دهد و براي مدتي باعث توقف خونريزي مي‌شود.

 

۲۱. كلم

استفاده از ترشي كلم يكي از درمان‌هاي خانگي موثر براي بواسير است كه معمولا در كشورهاي شرقي كاربرد دارد. كلم غني از فيبر، آهن، و ويتامين C است.

 

مواد غذايي سرشار از اسيد فوليك, گل كلم

 

چند گام براي پيشگيري بهتر از هزاران راه براي درمان.

جمله‌ي بالا به اين معني است كه افزايش مصرف خوراكي‌هاي سرشار از ويتامين C در رژيم غذايي روزانه، نه فقط به پيشگيري از بيماري‌ها كمك مي‌كند، بلكه هم‌چنين در درمان بسياري از مشكلات سلامتي به ياري‌تان مي‌شتابد. هم‌چنين، ترشي كلم منبعي عالي براي پروتئين، كربوهيدرات، و آنزيم‌هاي ميكروبي به شمار مي‌رود كه پس از مصرف به اسيدهاي آمينه‌اي تبديل مي‌شوند كه در بدن به آساني قابل جذب هستند. اين ماده‌ي خوراكي مانند ديگر انواع سبزي‌ها و ميوه‌ها حاوي فيبر است كهه مي‌تواند به دستگاه گوارش‌تان كمك كند.

 

به منظور استفاده‌ي حداكثري از مواد مغذي موجود در كلم، بهتر است آن را به صورت ترشي استفاده كنيد يا به صورت پخته يا آب پز شده در سوپ بريزيد. مصرف اين سبزي پر خاصيت به همه‌ي افراد توصيه مي‌شود؛ به ويژه زنان باردار براي تسهيل عمل دفع و پيشگيري از يبوست و هم‌چنين بواسير بايد مصرف اين سبزي را در رژيم غذايي‌شان بيش‌تر كنند.

 

۲۲. روغن نارگيل

روغن نارگيل نوعي روغن خوراكي است كه از گوشته‌ي نارگيل به دست مي‌آيد. اين روغن كاربردهاي صنعتي، دارويي، و غذايي دارد. روغن نارگيل مي‌تواند به زيبايي و كيفيت مو، سلامت قلب، كاهش وزن، تقويت دستگاه ايمني بدن، بهبود وضعيت گوارش، درمان عفونت كانديدا، و درمان ديگر عفونت‌ها كمك نمايد.

 

امروزه بسياري از آدم‌ها از اين حقيقت آگاه شده‌اند كه روغن نارگيل روغني طبيعي است كه نه تنها براي زيبايي پوست و مو مفيد است، بلكه هم‌چنين در سلامتي عمومي‌ بدن‌تان نيز موثر است. از روغن نارگيل مي‌توان در تهيه‌ي غذاها و سالادها، ساخت لوسيون و نرم كننده‌هاي پوست، درست كردن خوشبو كننده‌هاي خانگي، ساخت مايع پاك كننده‌ي آرايش چشم، هم‌چنين در از بين بردن عفونت‌هاي قارچي، درمان اگزما، كاهش علائم بيماري آلزايمر و غيره استفاده نمود. در ادامه، به نحوه‌ي استفاده از روغنن نارگيل براي درمان بواسير اشاره مي‌كنيم.

 

الف. براي درمان بواسير، مي‌توانيد روغن نارگيل را مستقيما بر روي ناحيه‌ي مورد نظر بماليد و پس از مدتي آن را آب بشوييد؛ و سپس آن ناحيه را با ملايمت و به طور كامل خشك نماييد. اين كار را در طول روز چندين بار تكرار كنيد.

 

ب. اين كار را هر روز و به طور مداوم انجام دهيد تا ظرف مدت چند روز به نتيجه‌ي دلخواه‌تان دست يابيد.

 

۲۳. فندق افسونگر

فندق افسونگر نوعي گياه است كه در چين، ژاپن، و آمريكايي شمالي يافت مي‌شود و از گل‌ها، برگ‌ها، و ميوه‌هاي آن به اشكال مختلف مي‌توان براي سلامتي انسان استفاده نمود. فندق افسونگر در بر طرف كردن لكه و نقاط پوستي، كاهش التهاب، تسكين جوش و خارش پوست، تسكين رگ‌هاي واريسي،‌ درمان تاول، التيام زخم‌ها، و هم‌چنين معالجه‌ي بواسير بسيار مفيد و موثر است.

 

خواص فندق افسونگر, درمان خانگي تاول, درمان درد واژن

 

الف. به منظور درمان بواسير،‌ مي‌توانيد تكه‌اي پنبه يا پد بهداشتي را به روغن فندق افسونگر آغشته كنيد و به محل مورد نظر بماليد. براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب، بهتر است اين كار را به صورت مداوم و حداقل سه بار در روز تكرار كنيد.

 

ب. هم‌چنين مي‌توانيد براي محافظت بيش‌تر از ناحيه‌ي مقعدتان به همراه دستمال توالت، از پد‌هاي آماده يا آغشته به روغن فندق افسونگر استفاده كنيد.

 

۲۴. آلوورا

آلوئه‌ورا گياهي شاداب و آبدار است كه استفاده‌ از آن به عنوان گياه دارويي از گذشته‌هاي دور رواج داشته است. اين گياه دارويي هم‌چنين در توليد محصولات آرايشي نيز كاربرد دارد زيرا داراي خواص نرم‌ كنندگي، درماني و ترميمي است. آلوئه‌ورا حاوي مواد معدني، ويتامين‌ها، اسيدهاي چرب، و اسيدهاي آمينه‌اي است كه مي توانند به بهبود گوارش، پاكسازي بدن از سموم، قليايي كردن بدن، بهبود سلامت قلبي و عروقي، تقويت دستگاه ايمني، درمان مشكلات پوستي و غيره كمك كنند.

 

الف. براي درمان بواسير فقط كافي است ژل آلوئه‌ورا را روي مقعد خود بماليد، و به مدت چند دقيقه به آرامي ماساژ دهيد. اين كار باعث مي‌شود علائم بواسير تسكين يابد.

 

ب. هم‌چنين، مي‌توانيد برگ‌هاي آلوئه‌ورا را به قطعات كوچك خرد كنيد، و آن‌ها را در يخچال قرار دهيد؛ سپس قطعات آلوئه‌وراي سرد را روي ناحيه‌ي مورد نظر بگذاريد تا درد، خارش، و سوزش ناشي از بواسير در آن ناحيه تسكين يابد.

 

۲۴. انجام تمرين‌هاي كيگل

يكي از مفيدترين درمان‌هاي خانگي براي بواسير انجام تمرين‌هاي كيگل است كه به عنوان تمرين ديافراگم لگني نيز شناخته مي‌شود. دليل تاثير مثبت انجام تمرين‌هاي كيگل اين است كه مي‌تواند ماهيچه‌هاي ديافراگم لگني و ماهيچه‌هاي مقعد را تقويت و اصلاح كند، گردش خون در ناحيه‌ي مقعد را افزايش دهد، و از ابتلا به بواسير پيشگيري كند.

 

امروزه تمرين‌هاي كيگل به دليل سهولت و فوايد فراوان‌اش بيش از پيش محبوب شده‌اند. برخي عوامل نظير چاقي مفرط، افزايش سن، زايمان،‌ و بارداري مي‌توانند باعث ضعف ماهيچه‌هاي لگن شوند؛ بنابراين به زناني كه از استرس و بي‌اختياري ادرار رنج مي‌برند، انجام تمرين‌هاي كيگل توصيه مي‌شود. حال اين سوال پيش مي‌آيد كه چگونه تمرين‌هاي كيگل را در خانه انجام دهيم. فقط كافي است ماهيچه‌هاي مقعدتان را منقبض كنيد (درست مانند وقتي كه سعي مي‌كنيد جلوي ادرارتان را بگيريد .م) و چندد ثانيه به همين حالت بمانيد. براي رسيدن به بهترين نتيجه بايد در طول روز چندين بار اين كار را تكرار كنيد.

 

درمان خانگي بواسير ۲۵: انجام تمرين‌هاي يوگا

انجام مرتب فعاليت‌هاي بدني نقش برجسته‌اي در بهبود سلامت و پيشگيري از بيماري‌ها ايفا مي‌كند. براي درمان بواسير، در كنار انجام ديگر درمان‌هاي خانگي، بايد نوع خاصي از فعاليت‌هاي بدني را انجام دهيد كه بر كشش ماهيچه‌هاي ران و شكم تمركز داشته باشند، زيرا اين فعاليت‌ها مي‌توانند باعث تقويت ماهيچه‌هاي مقعد شوند. يوگا فعاليت مفيدي است كه براي همه‌ي آدم‌ها در همه‌ي سنين اعم از كودك، مرد، و زن مناسب است. يوگا ريشه در كشور هندوستان دارد، ولي امروزه به سرعت تقريبا درر سراسر جهان گسترش يافته است. در ادامه به شيوه‌ي ساده‌اي از يوگا اشاره مي‌كنيم كه در خانه يا هنگام استراحت در محل كار بايد انجام دهيد:

 

الف. كاملا صاف بايستيد

ب. يك پا را آن قدر بالا بياوريد تا با بدن‌تان زاويه‌ي ۹۰ درجه بسازد

پ. (با تمرين زياد) سعي كنيد ۵ تا ۱۰ دقيقه به همين حالت بايستيد

ت. سپس اين كار را با پاي ديگرتان انجام دهيد

 

به علاوه، مي‌توانيد روش‌ها و شيوه‌هاي مختلف يوگا را به طور كامل بياموزيد تا وضعيت سلامتي و زيبايي‌ بدن‌تان را بهبود بخشيد.

 

فوايد يوگا

 

۲۶. مصرف خوراكي‌هاي سرشار از پروبيوتيك

مصرف غذاهاي سالم يكي از راه‌هاي طبيعي براي درمان بواسير و هم‌چنين ديگر بيماري‌ها و مشكلات سلامتي است. پروبيوتيك‌ها عامل بسيار مهم در حفظ تعادل باكتري‌ها در روده هستند كه مي‌توانند به پيشگيري از يبوست و بهبود وضعيت سلامتي عمومي بدن كمك كنند. از اين رو، توصيه مي‌شود در كنار مصرف مكمل‌هاي پروبيوتيك، خوراكي‌هاي سرشار از پروبيوتيك نظير كيمچي، كلم ترش، ماست، و پنير و نوشيدني‌هاي تخمير شده را نيز مصرف نماييد.

 

چنان‌چه مي‌خواهيد به طور طبيعي و موثر از شر بواسير خلاص شويد، بايد اين خوراكي‌ها را به رژيم غذايي روزانه‌تان اضافه كنيد. به علاوه، مكمل‌ها يا خوراكي‌هاي سرشار از پروبيوتيك براي بهبود وضعيت هاضمه يا كاهش وزن واقعا مفيد هستند. بنابراين، چرا مصرف روزانه‌ي خوراكي‌هاي سرشار از پروبيوتيك‌ها را براي درمان بواسير امتحان نمي‌كنيد؟

 

درمان خانگي بواسير ۲۷: مصرف روتين

آنتي‌اكسيدان‌ها براي بدن بسيار ضروري هستند زيرا مي‌توانند از بدن در برابر شرايط مخرب محافظت كنند، با راديكال‌هاي آزاد مبارزه كنند و از بروز بيماري‌هاي خطرناك پيشگيري نمايند. هم‌چنين آنتي‌اكسيدان‌ها به درمان ورم، بواسير، و رگ‌هاي واريسي كمك مي‌كنند. ‌”‌روتين (rutin)‌”‌ كه در گذشته به آن “‌ويتامين P“‌ نيز گفته مي‌شد از گياه دارويي به نام سداب گرفته مي‌شود. روتين تركيبي شيميايي است كه در مواد خوراكي نظير مارچوبه، كرنبري، ‌ليمو، گريپ فروت، پرتقال، و گندم سياه يافت مي‌شود و حاويي خاصيت ضد التهابي است كه به تقويت رگ‌هاي خوني، پيشگيري از ضعف و بي هوشي، كاهش خونريزي، و درمان بواسير بسيار كمك مي‌كند.

 

مصرف روتين به صورت طبيعي بهترين گزينه‌اي است كه حتي‌الامكان بايد از آن استفاده كنيد؛ ولي راه ديگر براي دريافت اين ماده‌ي پرخاصيت استفاده از مكمل‌هاي حاوي روتين است؛ ولي پيش از استفاده از اين مكمل‌ها بايد با پزشك مشورت نماييد. البته بسياري از درمان‌هاي خانگي طبيعي ديگر نيز وجود دارند كه در اين مقاله هنوز به آن‌ها نپرداخته‌ايم، بنابراين لطفا به مطالعه‌ي اين مقاله ادامه دهيد.

 

درمان خانگي بواسير ۲۸: كيسه يخ

شايد تاكنون از برخي از كاربردهاي كيسه‌ي يخ در درمان بيماري‌ها و مشكلات سلامتي نظير دندان درد، خارش چشم، كمر درد، تورم،‌  نيش حشرات آگاه بوده‌ايد. به اين ترتيب،‌ كيسه‌ي يخ راه درماني خوبي براي تورم و درد به شمار مي‌رود، و اين دو از علائم بواسير نيز هستند. كيسه‌ي يخ يا كيسه‌ي آب گرم را مي‌توانيد به راحتي در خانه درست كنيد. براي درست كردن كيسه‌ي يخ مي‌توانيد از تكه‌هاي كوچك يخ يا ميوه‌هاي منجمد استفاده كنيد و از طريق آن به سرعت دردتان را كاهش دهيد. در ادامه به چگونگي استفاده از كيسه‌ي يخ براي معالجه‌ي بواسير اشاره مي‌كنيم.

 

درمان درد لوزه, قالب يخ

 

الف. به آساني مي‌توانيد تعدادي تكه‌ي كوچك يخ را داخل حوله‌ي نرمي بريزيد و از آن در درمان بواسير استفاده كنيد. اين كار براي خلاصي سريع از شر تورم و درد ناشي از بواسير بسيار موثر است.

ب. به علاوه، مي‌توانيد از بسته‌ّهاي سبزي‌ و ميوه‌هاي منجمد براي آرام كردن آن ناحيه استفاده نماييد. اين كار را به مدت ۲۰۰ دقيقه و سه بار روز تكرار نماييد.

 

درمان خانگي بواسير ۲۹: حمام نمك

نمك در زندگي روزمره‌ي همه‌ انسان‌ها كاربردهاي فراواني دارد و مي‌تواند از التهاب پيشگيري كمد و تورم را به خوبي كاهش مي‌دهد. نمك مي‌تواند در كنترل حساسيت بدن به انسولين، تنظيم pH بدن، بهبود كيفيت خواب، جلوگيري از افزايش ناگهاني آدرنالين، تقويت دستگاه ايمني، كمك به تناسب اندام، كمك به عملكرد تيروئيد، كمك به وضعيت هايپراسمولار، تنظيم هورمون‌ها،‌ و خوشمزه‌تر كردن غذاهاي‌مان نقش داشته باشد. ولي وجود همه‌ي اين خاصيت‌ها دليل نمي‌شود بتوانيد هر قدر دوست داريد نمك مصرف كنيد.

 

بلكه اگر به فشار خون بالا يا بيماري كليوي مبتلا هستيد بايد مصرف نمك را بسيار محدود نماييد. به هر حال، بهتر است براي آگاهي از ميزان مصرف مناسب نمك به نداي دروني بدن‌تان بيش‌تر دقت كنيد. ولي براي درمان بواسير در خانه با استفاده از نمك، فقط كافي است هر روز مقداري نمك را در وان يا تشتي پر از آب بريزيد و وارد آن شويد. حمام كردن با آب گرم و نمك احساس خوب و آرامشي به شما خواهد داد، به ويژه اگر از بواسير رنج مي‌بريد. انجام مداوم اين كار، به صورت كاملا طبيعي و بدون نياز به مصرف داروهاي شيميايي در مبارزه عليه اين بيماري دردناك كمك‌تان مي‌كند.

 

درمان بواسير ۳۰: اجابت مزاج منظم و به موقع

شايد اجابت مزاج منظم و به موقع، آن هم با اين همه مشغله و فعاليت، كمي دشوار باشد، ولي بايد اين مسئله‌ي مهم را رعايت كنيد. فقط بايد هر لحظه كه احساس كرديد به اجابت مزاج نياز داريد، فورا اين كار را انجام دهيد، و هرگز در اين كار درنگ نكنيد. لحظه‌اي كه احساس مي‌كنيد بايد به توالت برويد، فشار لازم براي عمل دفع به اندازه‌ي كافي وجود دارد؛ از اين رو، نيازي به زور و فشار مضاعف بر مقعد نيست. ولي بسياري از آدم‌ها همواره به دلايل مختلف از اجابت مزاجِ به موقع خودداري و اين كار را به زمان ديگري موكول مي‌كنند؛ اين عادت بد مي‌تواند باعث وخامت بواسير و حتي بروز بيماري‌هاي خطرناك ديگري شود. رعايت اين مسئله يكي از بهترين درمان‌هاي خانگي براي بواسير محسوب مي‌شود كه بايد هميشه و هميشه آن را در نظر بگيريد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۱: نوشيدن مقداري چاي

با چند دقيقه جستجو در سوپر ماركت يا فروشگاه مواد غذايي محل مي‌توانيد انواع و اقسام مختلفي از چاي‌ها را پيدا كنيد؛ چاي سفيد،‌ چاي سياه،‌ چاي سبز، چاي اولونگ و غيره. بابونه نيز گياه دارويي بسيار مفيدي است كه در زيبايي پوست، مو و سلامت عمومي بدن‌تان موثر است؛ از اين رو، چاي بابونه يا دمنوش بابونه به يكي از نوشيدني‌هاي محبوب تبديل شده است. نكته‌ي ديگر اين‌كه، ميزان كافئين موجود در چاي سياه كم‌تر از قهوه است؛ بنابراين مي‌توانيد به جاي قهوه از چاي استفاده نماييد.

 

خواص چاي اولانگ

 

چاي حاوي آنتي‌اكسيدان است و مي‌تواند خطر ابتلا به سكته‌ي مغزي و سكته‌ي قلبي را كاهش دهد؛ هم‌چنين به تقويت دستگاه ايمني بدن، پيشگيري از سرطان، آب رساني به اندام‌ها، افزايش سوخت و ساز،‌ و درمان بواسير كمك مي‌كند. اگر به خاطر ابتلا به بواسير دچار اختلال خواب شده‌ايد، براي بر طرف كردن سريع علائم بواسير و رسيدن به آرامش دمنوش بابونه نوش جان كنيد. چاي يا دمنوش بابونه را مي‌توانيد از هر فروشگاه مواد غذايي تهيه نماييد. هم‌چنين به جاي چاي بابونه مي‌توانيد هر روز از چاي كالاندولا (يا چاي گل هميشه بهار) نيز استفاده كنيد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۲: كاهش استرس

استرس نوعي واكنش بدني به چيزي است كه باعث ايجاد ناراحتي يا به هم ريختن تعادل زندگي مي‌شود. استرس قاتل خاموشي است كه علاوه بر آسيب رساندن به زندگي، مي‌تواند تاثيرات مخربي بر سلامتي‌تان داشته باشد؛ از جمله مي‌تواند باعث ايجاد بواسير و يبوست شود. استرس از كيفيت زندگي و كارتان مي‌كاهد؛ از اين رو، تا آن‌جا كه مي‌توانيد بايد از آن دوري كنيد. البته دوري از استرس كار آساني نيست؛ و لازم است كمي به خودتان استراحت دهيد، از فكر كردن به اتفاقات بد خودداري نماييد،‌ مراقبه كنيد، و هم‌چنين تمرين‌هاي چي كونگ يا يوگا انجام دهيد.

 

گاهي وقت‌ها با اين‌كه از عوارض جانبي استرس آگاهي كامل داريد،‌ ولي نمي‌توانيد آن را در طول روز كنترل كنيد. عوامل زيادي در زندگي مي‌توانند به ايجاد استرس منجر شوند؛ عواملي از قبيل نگراني مزمن، بد بيني، عصبانيت،‌ انتظارات غير واقعي، عدم انعطاف پذيري و غيره. استرس با بروز مشكلاتي درباره‌ي فرزندان، خانواده، كار، مدرسه،‌ تغييرات زندگي، مسائل مالي و روابط عاطفي و كاري ارتباط مستقيم دارد؛ از اين رو هميشه لازم است آن را مديريت و كنترل نماييد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۳: آب ليمو

ليمو از آن دسته ميوه‌هايي است كه در همه‌ي خانه‌ها وجود دارد و به راحتي از فروشگاه‌هاي محلي قابل تهيه است. اين ميوه فوايد زيادي براي سلامتي دارد؛ از جمله كمك به گوارش غذا، درمان تب، و رفع يبوست. آب ليمو حاوي مواد مفيد و مغذي است كه مي‌توانند علائم بواسير را كاهش دهند، و رگ‌ها و مويرگ‌هاي خوني را مستحكم كنند. به علاوه، از آب ليمو مي‌توانيد در پيشگيري از سنگ كليه، تسكين گلو درد، كاهش وزن، كاهش خارش بدن، تقويت دستگاه گوارش، پيشگيري از سرطان، تنظيم pH بدن، و غيره استفاده نماييد. همان‌طور كه مي‌بينيد آب ليمو داراي فوايد و كاربردهاي فراواني است و در عين حال محصولي نسبت ارزان قيمت است كه هميشه بايد از مزاياي آن بهره‌مند شويد. توصيه مي‌شود هميشه در خانه‌تان ليمو داشته باشيد. روش استفاده از آب ليمو براي درمان بواسير از قرار زير است:

 

الف. تكه پنبه‌اي را به آب ليمو آغشته كنيد و روي ناحيه‌ي مورد نظر بماليد. شايد ابتدا احساس سوزش يا خارش شديدي را تجربه كنيد، ولي در نتيجه‌ي اين كار، درد ناشي از بواسير به اندازه‌‌ي قابل توجهي كم خواهد شد.

ب. روش ديگر اين‌كه، آب يك ليمو را در يك ليوان شير داغ بچكانيد و آن را هر سه ساعت يك بار بنوشيد؛ اين كار باعث مي‌شود به نتيجه‌ي مطلوبي برسيد.

پ. هم‌چنين مي‌توانيد عسل، عرق نعناع، آب زنجبيل، و آب ليمو را با يكديگر مخلوط كنيد و روزي يك بار نوش جان نماييد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۴: روغن بادام

روغن بادام نيز درست مانند روغن نارگيل و ديگر درمان‌هاي خانگي براي بواسير، مي‌تواند به بافت‌هاي عميق‌تر پوست نفوذ كند و داراي خاصيت نرم كنندگي است. فقط كافي است تكه پنبه‌اي را به روغن بادام آغشته كنيد و روي ناحيه‌ي دردناك قرار دهيد. اين ماده مي‌تواند التهاب، خارش، و احساس سوزش را كاهش دهد و باعث سلامت پوست آن ناحيه شود. به علاوه، روغن بادام به پوست‌تان سلامتي و شادابي مي‌بخشد، و هم‌چنين به پاكسازي سلول‌هاي مرده‌ي پوست، كاهش سياهي زير چشم، كاهش چروك و خطوط پوست، داشتن موهايي بلند و زيبا، درمان شوره‌ي سر، كاهش التهاب كف سر، تقويت دستگاه ايمني، بهبود وضعيت گوارشي، تقويت دستگاه عصبي، و بهبود حافظه كمك مي‌كند. با استفاده‌ي مكرر و مرتب از اين روش درماني مي‌توانيد از شر بواسير خلاص شويد.

 

درمان بواسير ۳۵: خودداري از حمل بار سنگين

بار و وسايل سنگين به استخوان‌هاي‌تان فشار مي‌آورند و ممكن است باعث ايجاد درد و تورم شوند. بنابراين، بايد از برداشتن و حمل بارهاي سنگين خودداري كنيد. به علاوه، برداشتن بار سنگين و بدون تعادل مانند تكه‌ چوب‌ بزرگ يا سطل پر از آب مي‌تواند فشار مخربي بر بدن‌تان بياورد. اين فشار مي‌تواند باعث بروز مشكلاتي در ستون فقرات، كمر و ديگر استخوان‌هاي‌تان شود، و رشد و ترميم اين بخش‌ها را محدود نمايد.

 

به منظور برداشتن آسان و بدون خطر وسايل مختلف بايد از ماهيچه‌هاي پاي‌تان استفاده كنيد و هرگز به ماهيچه‌هاي كمر فشار نياوريد. هنگام برداشتن يا حمل هر وسيله‌اي بايد گردن، شانه و كمرتان را صاف نگه داريد و آن وسيله را با فاصله از بدن‌تان حمل نكنيد. تا آن‌جا كه مي‌توانيد وسايل و بارها را به بدن‌تان بچسبانيد. آيا هنوز به دنبال درمان‌هاي خانگي ديگري براي بواسير هستيد؟ لطفا به مطالعه‌ي اين مقاله ادامه دهيد تا با راه‌هاي مفيد بيش‌تري براي رهايي سريع از شر بواسير آشنا شويد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۶: روغن زيتون

روغن زيتون حاوي آنتي‌اكسيدان و خواص ضد التهابي است كه مي‌تواند بواسير خارجي را به خوبي درمان كند. اين روغن براي پيشگيري از بيماري قلبي، سرطان، ديابت، فشار خون بالا، و پوكي استخوان بسيار مفيد است و هم‌چنين به سلامتي و زيبايي مو و پوست‌تان نيز كمك مي‌كند. استفاده از روغن زيتون براي درمان بواسير باعث بهبود قابليت ارتجاعي رگ‌هاي خوني، كاهش التهاب، و كاهش تورم رگ‌ها مي‌شود. دستورالعمل استفاده از روغن زيتون براي درمان بواسير از قرار زير است:

 

الف. هر روز روغن زيتون مصرف كنيد تا عملكرد دستگاه‌هاي درگير در فرايند دفع مواد زائد از بدن بهبود بخشد و التهاب‌هاي بدن نيز كاهش يابد.

ب. روش ديگر اين‌كه، برگ درخت آلو را بكوبيد و به آن روغن زيتون اضافه كنيد؛ اين ضماد را روي ناحيه‌ي مورد نظر قرار دهيد تا درد و تورم آن كاهش يابد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۷: مصرف غلات كامل

مصرف خوراكي‌هاي سالم نيز به عنوان يكي از بهترين راه‌ها براي رهايي از شر بواسير شناخته مي‌شود؛ از اين نظر، مصرف غلات كامل نيز به عنوان يكي از خوراكي‌هاي سالم و پرخاصيت براي درمان بواسير به شمار مي‌آيد. محصولات توليد شده از غلات كامل سرشار از فيبر هستند كه مي‌تواند خونريزي و ديگر علائم بواسير را كاهش دهد. اين مواد مغذي مي‌توانند به پاكسازي دستگاه گوارش، تقويت عملكرد روده‌ها، و پيشگيري از يبوست كمك كنند. غلات كامل باعث نرم شدن مدفوع، و از اين طريق باعث كاهش نياز به فشار اضافي هنگام اجابت مزاج مي‌شوند. برخي محصولات توليد شده از غلات كامل عبارت هستند از گندم سياه، كينوآ، ارزن، برنج قهوه‌اي، ذرت، جو، و جو دو سر. مصرف غلات كامل يكي از درمان‌هاي خانگي مفيد براي بواسير است كه نبايد آن را ناديده بگيريد.

 

درمان خانگي بواسير ۳۸: كيسه‌ي چاي سياه

شايد همه از فوايد نوشيدن چاي آگاه باشند، ولي كم‌تر كسي مي‌داند كيسه‌ي چاي كيسه‌اي نيز مي‌تواند براي سلامتي مفيد باشد. كيسه‌هاي چاي سياه حاوي اسيد تانيك هستند؛ اين ماده يك داروي قابض طبيعي است كه مي‌تواند درد و تورم ناشي از بواسير را كاهش دهد. اكنون براي‌تان اين سوال پيش آمد كه چگونه مي‌توان از كيسه‌ي چاي براي درمان بواسير استفاده كرد؟ در ادامه به شما خواهيم گفت:

 

الف. يك كيسه‌ي چاي را در يك فنجان آب داغ قرار دهيد، بعد از چند لحظه كيسه را از داخل آب در بياوريد و بگذاريد كمي خنك شود؛ اكنون كيسه‌ي چاي را به مدت ۱۰ دقيقه روي رگ‌هاي متورم بگذاريد. اين كار را ۲ تا ۳ بار در روز تكرار كنيد.

ب. روش ديگر اين‌كه، كيسه‌ي مرطوب چاي را مدتي در يخچال بگذاريد و سپس آن را به مدت ۱۰ دقيقه بر روي ناحيه‌ي مورد نظر قرار دهيد. اين كار را روزي ۲ تا ۳۳ بار تكرار كنيد تا به نتيجه‌ي دلخواه‌تان برسيد.

 

آيا هنوز درمان خانگي مناسب و مورد علاقه‌تان را پيدا نكرديد؟ پس لطفا به مطالعه‌ي اين مقاله ادامه دهيد تا با درمان‌هاي موثرتري آشنا شويد.

 

چاي كيسه‌اي سياه, درمان عفونت دندان

 

درمان خانگي بواسير ۳۹: خواب كافي و مناسب

اگر باردار نيستيد، مي‌توانيد دمر بخوابيد و يك بالش نرم را در قسمت پايين شكم‌تان قرار دهيد. اين طرز خوابيدن مي‌تواند علاوه بر كاهش تورم ناشي از بواسير، باعث بهبود وضعيت گوارشي‌تان نيز بشود. به علاوه، بهتر است ۲ تا ۳ ساعت مانده به زمان خواب، مقداري چاي و تنقلات سالم ميل نماييد، كمي آهنگ گوش دهيد يا كتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه كنيد تا با آرامش بتوانيد خواب شبانه‌ي خوب و كاملي داشته باشيد. وقتي آدم‌ها به بيماري‌هاي دردناكي نظير بواسير دچار مي‌شوند، به سختي مي‌توانند خواب كامل و راحتي تجربه كنند. از اين رو، انجام كارهاي سالمي كه بتوانند خواب خوبي براي‌تان به ارمغان بياورند، نقش مهمي در پيشگيري از بيماري و هم‌چنين درمان سريع آن ايفا مي‌كند.

 

درمان بواسير ۴۰: استفاده از لباس‌هاي زير گشاد

لباس‌هاي زير مي‌توانند مستقيما روي ناحيه‌ي مقعدتان تاثيرگذار باشند؛ و چنان‌چه به دنبال خلاصي از شر بواسير هستيد بايد لباس زير مناسبي بپوشيد. كيفيت لباس زير در درمان بواسير بسيار موثر است، زيرا لباس زير كم كيفيت مي‌تواند باعث مرطوب ماندن آن ناحيه و افزايش رشد باكتري‌ها شود. در عوض، بايد لباس زير گشاد بپوشيد تا بتوانيد به راحتي و آزادانه حركت كنيد و فشار بي‌مورد را از ناحيه‌ي مقعدتان برداريد. بهتر است از لباس‌هاي زير با پارچه‌هايي نرم و سبك و روشن استفاده كنيد تا ناحيه‌ي مقعدتان همواره خشك و سالم بماند. پس بايد پوشيدن لباس زير مناسب را به فهرست بهترين درمان‌هاي خانگي براي بواسير اضافه كنيد.

 

۴۱. موز

موز سرشار از اسيد فوليك، پتاسيم، و ويتامين B6 است كه براي سلامت دستگاه عصبي جنين بسيار مفيد است. ولي آن‌چه به موضوع ما مربوط مي‌شود اين است كه موز سرشار از فيبر و پكتين است كه مي‌توانند به طور طبيعي دستگاه گوارش را تقويت كنند. ولي ممكن است براي‌تان سوال پيش بيايد كه چرا مصرف موز براي درمان بواسير مفيد است. مصرف موز از سرطان كليه پيشگيري مي‌كند، و با مقادير زيادي از آنتي‌اكسيدان‌ها، ويتامين‌ها و مواد مغذي موجود در خود باعث تنظيم قند خون، كاهش دمايي بدن، كمك به ترك سيگار، درمان يبوست و از همه مهم‌تر، درمان بواسير مي‌شود. بنابراين با مصرف روزانه‌ي موز مي‌توانيد عملكرد كليه‌هاي‌تان را بهبود ببخشيد و يبوست را درمان كنيد. هم‌چنين مي‌توانيد با تركيب موز و ديگر ميوه‌ها نظير انبه و آووكادو اسموتي‌هاي خوشمزه و سالمي درست نماييد.

 

درمان بواسير ۴۲: درست بنشينيد

نحوه‌ي نشستن صحيح در استحكام استخوان‌ها، ستون فقرات، و آرامش ماهيچه‌هاي كمر و مقعد نقش مهمي دارد. آيا مي‌دانستيد طرز نشستن مي‌تواند در وخامت بواسير نيز تاثيرگذار باشد؟ وقتي بواسير در ناحيه‌ي مقعد باعث درد، تورم، و ناراحتي شود، تغيير عادات نشستن ضروري خواهد بود. نشستن بر سطوح سفت مي‌تواند وضعيت بواسير را وخيم‌تر كند. بسياري از آدم‌ها نمي‌دانند سطوح سفت مي‌تواند علائم ناشي از بواسير را تشديد كند.

 

الف. بنابراين،‌ نشستن بر روي بالش، راه بسيار خوبي است كه در كنار ديگر روش‌هاي خانگي براي درمان بواسير مي‌تواند براي‌تان اثربخش باشد.

ب. هم‌چنين، چنان‌چه مجبور هستيد ساعات طولاني روي صندلي بنشينيد، بايد يك بالش نرم زيرتان قرار دهيد. ولي توصيه مي‌كنيم با تغيير سبك زندگي‌تان و اجتناب از نشستن‌هاي طولاني شرايط را براي درمان اين بيماري دردناك مهيا كنيد.

 

زگيل, ويتامين E

 

درمان بواسير۴۳: ويتامين E

ويتامين E يكي از ويتامين‌هايي است كه براي افزايش طول عمر سلول‌ها، تامين آنتي‌اكسيدان‌هاي مورد نياز بدن، كاهش خطر ابتلا به بيماري آلزايمر، كم خوني، اختلال خوني، قاعدگي دردناك، اختلال هماهنگي رشد (ديسپراكسيا)، ناراحتي‌هاي كليه، ناباروري در مردان، خونريزي، آفتاب سوختگي، روماتيسم مفصلي، اختلالات حركتي و غيره ضروري است. تقريبا همه مي‌دانند ويتامين E براي سلامتي پوست بسيار مفيد و ضروري است، ولي آيا مي‌دانستيد اين ويتامين مي‌تواند بواسير را در خانه درمان كند؟ بواسير از جمله بيماري‌هاي رايجي است كه مي‌تواند هر آدمي را گرفتار كند و شايد شما نيز در آينده به آن مبتلا شويد. از اين رو، حتما نحوه‌ي درمان بواسير با كمك ويتامين E را مطالعه نماييد.

 

الف. براي مبارزه با بواسير مي‌توانيد يك كپسول ويتامين E را باز كنيد و محتويات آن را روي ناحيه‌ي مورد نظر بماليد. اين كار را هر روز تكرار كنيد تا به نتيجه‌ي مطلوب‌تان برسيد.

ب. هم‌چنين مي‌توانيد به صورت طبيعي و با مصرف مواد غذايي سرشار از ويتامين E نظير روغن جوانه‌ي گندم، سبزي‌ها، ميوه‌ها، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، غلات صبحانه، و روغن سبزي‌ها به جنگ بواسير برويد.

 

درمان بواسير ۴۴: گياه استون روت

گياه استون روت با نام علمي كولين سونيا كانادنسيس نوعي گياه دارويي است كه براي درمان بواسير بسيار مفيد است. خاصيت اين گياه دارويي اين است كه مي‌تواند فشار را در رگ‌هاي متورم كاهش دهد، التهاب را كم كند، و از ايجاد رگ‌هاي واريسي پيشگيري نمايد. اين گياه داراي خواص آرام‌بخشي، تقويتي، قبض، ضد تشنج، آنتي‌اكسيداني، و ادرارآور است كه مي‌تواند ديواره‌ي رگ‌ها و پوشش روده‌هاي‌تان را مستحكم كند و از آن‌ها محافظت نمايد. بر اين اساس، استفاده از اين گي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.