درمان فيستول با ليزر چگونه است؟

درمان فوري شقاق با ليزر

درمان فيستول با ليزر چگونه است؟

۲۷ بازديد

بهترين روش درمان فيستول با ليزر انجام مي شود. شما با مقايسه روش درمان فيستول با روش هاي سنتي و جراحي باز مي توانيد روش درمان ساده ليزر را متوجه شويد. در روش درمان فيستول با ليزر از بي حسي موضعي استفاده مي شود. پس نيازي به بيهوشي و بستري شدن در بيمارستان نيست.

بهترين روش درمان فيستول با ليزر انجام مي شود. شما با مقايسه روش درمان فيستول با روش هاي سنتي و جراحي باز مي توانيد روش درمان ساده ليزر را متوجه شويد. در روش درمان فيستول با ليزر از بي حسي موضعي استفاده مي شود. پس نيازي به بيهوشي و بستري شدن در بيمارستان نيست.

عمل درمان فيستول با ليزر

خونريزي مقعدي ناشي از عمل درمان فيستول با ليزر به نسبت روش جراحي خيلي كم است. دوره التيام و بهبودي بيماري نيز در اين روش يك تا دو ماه است، با اين روش بيمار به آساني مي تواند به سر زندگي و كارهاي رومزه خود برگردد. با درمان فيستول با ليزر بيمار هيچ درد شديدي را تجربه نمي كند و در مقايسه با جراحي باز درد كمتري دارد.

درمان فيستول با ليزر يك جراحي كوچك براي برداشتن فيستول است. اغلب اين عمل با بي حسي موضعي انجام مي شود. البته برخي اوقات بيهوشي عمومي نيز لازم است. بيهوشي عمومي به عمق درگيري، روش هاي جراحي بستگي دارد.

پس از عمل ليزر، بيمار در عصر همان روز يا روز بعد از عمل مي تواند از بيمارستان ترخيص شود. پيشنهاد مي كنيم درمان فيستول با ليزر را با ليزر پرتوان انجام دهيد و مناسب ترين راه درماني اين است كه بافت فيستوله شده را با ليزر پرتوان برش دهند و از بازگشت و انتشار آن پيشگيري كنند. معمولا فيستول ها بر اثر كيست مويي ايجاد مي شوند و بعد از مزمن شدن اين بيماري توسعه پيدا مي كنند.

مراقبت از ناحيه ليزر شده، با نشستن در لگن آب گرم حاوي چند قطره بتادين، سه الي چهار بار در روز و هر بار به مدت بيست دقيقه انجام مي شود كه براي دو هفته ادامه پيدا مي كند. در صورت احساس هر دردي مي توانيد از داروي آرام بخش استفاده كنيد. بقيه مراقبت هاي بعد از عمل فيستول مقعدي با نظارت پزشك معالج شما انجام مي شود.

جراحي فيستول با ليزر

درمان فيستول با ليزر برتري هايي نسبت به جراحي باز دارد كه در زير به مواردي اشاره مي كنيم:

ليزر در موقع برش و برداشتن برچسب پوستي انتهاي عصب بريده شده را بازسازي مي كند و در نتيجه بيمار بعد از عمل دردي احساس نمي كند يا خيلي كم است.

ليزر رگ هاي كوچك بريده شده در موقع عمل را همزمان مي بندد و در نتيجه خونريزي هنگام عمل كم مي شود.

درمان فيستول با ليزر به صورت سرپايي و بدون بي هوشي انجام مي شود.

بيمار تنها شب اول را استراحت مي كند و نياز به استراحت طولاني مدت نيست.

بيمار هر چه زودتر مي تواند به سر كار و زندگي روزمره خود برگردد.

درمان فيستول با ليزر ار مي توان براي همه انواع هموروئيد و حتي شقاق و فيستول به صورت يكجا انجام داد.

ليزر محيط عمل را استريل كرده و باعث كم شدن عفونت ناحيه عمل مي شود. گفتني است به همين دليل انتقال بيماري هاي ويروسي از جمله هپاتيت و ايدز به صفر مي رسد.

ليزر موقع عمل به بافت اطراف آسيبي وارد نمي كند و مانند كوتر باعث نكروز نمي شود. به همين دليل درد بعد از عمل كم شده و به اسفنكتر مقعد آسيبي وارد نمي كند. اين برتري ليزر باعث كم شدن عارضه بي اختياري مقعد مي گردد.

روش جراحي فيستول را فيستول اكتومي نيز مي گويند كه در آن فيستول و مجراي فيستول به صورت كامل برداشته مي شود. تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود. فيستول برداشته مي شود و شياري نيز ايجاد مي شود. در جراحي سنتي فيستول امكان صدمه زدن به بافت و عضله سالم وجود دارد كه ممكن است منجر به بي اختياري مقعد شود.

بنابراين پيشنهاد مي كنيم درمان جراحي فيستول با ليزر را براي درمان فيستول انجام دهيد تا به بافت هاي سالم شما آسيبي نرسد و جراحي با دقت بيشتري انجام شود. ليزر پرتوان دي اكسيد كربن براي كم كردن ريسك آسيب به عضله يا اسفنكتر مقعد توصيه مي شود.

منابع براي مطالعه بيشتر درباره ليزر فيستول:

Five years of experience with the FiLaC™ laser for fistula-in-ano management: long-term follow-up from a single institution
FiLaC_Patient_Information
مجله دانشگاه علوم پزشكي بابل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.